1. Varför välja Årsta Park Kontorshotell istället för traditionella kontorsytor?

Årsta Park Kontorshotell är väldigt strategiskt beläget, härifrån når man snabbt de flesta platser runtom i Stockholm. När du hyr kontor hos oss ingår fullutrustade och möblerade kontorsytor samt konferenslokaler i månadsavgiften. Du får även tillgång till receptionisttjänst, kopierings- och faxtjänst samt till lunchrum, kök och flertalet fikaplatser.
För ett traditionellt kontor måste du genomgå den kostsamma processen med att planera och arrangera ditt kontor. Innan du kan börja med verksamheten måste du:

– betala för att ändra kontorsutrymmet

– skriva på ett hyresavtal med fast längd, oftast längre än vad du är bekväm med

– anskaffa kontorsmöbler

– sluta avtal med olika leverantörer (Internet, underhåll, kontorsmaterial, kaffe osv.)

– anställa kontorspersonal

– köpa eller hyra kontorsutrustning såsom skrivare, skanner, kopieringsmaskin mm

– bygga eller omstrukturera eventuell IT-lösning

– lägga ner tid, resurser och pengar

På Årsta Park Kontorshotell kan du helt enkelt ansluta datorn och börja arbeta inom 24 timmar.

2. Vilka kostnader tillkommer när man väl flyttat in på Årsta Park Kontorshotellet?

På Årsta Park Kontorshotell är priserna helt transparenta. I månadsavgiften som betalas i förskott ingår möbler, fri tillgång till gemensamma ytor såsom reception, fikaplatser, lunchrum samt konferensrum. Även el, värme och operationella kostnader ingår. För att börja använda ditt kontor behöver du endast betala första månadshyran samt 500 kr i deposition.

3. Kan jag själv välja hur mitt kontor ska se ut?

På Årsta Park Kontorshotell erbjuder vi olika typer av kontor, både mindre individuella kontor men även större öppna kontorslandskap. Du väljer det kontor som passar ditt företags behov och kan därefter byta kontor efter att ditt företags behov förändras. Skulle du inte vilja använda våra möbler kan du givetvis ta med dina egna.

4. Finns det tillgänglig personal på plats?

På Årsta Park Kontorshotell finner du personal på plats som kan ge den support du behöver. Receptionen är bemannad och kan ta emot dina gäster samt hantera den post som kommer till dig.

5. När kan jag börja arbeta på mitt kontor?

På Årsta Park Kontorshotell har vi ett ensidigt avtal som skrivs på ena dagen och nästa dag är ditt kontor är redo att användas.

6. Vilken typ av utrustning finns tillgänglig på Årsta Park Kontorshotell?

Hos oss har du tillgång till fax, kopieringsmaskin, skanner, skrivare, overhead-projektor, digital projektor, white boards, blädderblock mm. Du behöver inte hyra eller köpa några dyra kontorsmaskiner eftersom allting finns på plats. Skulle du vilja ta med din egen utrustning går det givetvis också.

7. Finns det konferenslokaler tillgängliga på Årsta Park Kontorshotell?

På Årsta Park Kontorshotell får våra kunder obegränsat nyttja våra konferensrum eftersom det ingår i hyran. Vi har 5 konferensrum för 4 till 20 personer.

8. Hur är parkeringsmöjligheterna intill byggnaden?

I byggnaden finns ett garage i direkt anslutning till kontorsplanet via hiss. Här finns det gott om platser att hyra både för ditt företag och för dina besökare. Det finns även möjlighet att parkera avgiftsfritt utanför byggnaden.

9. Hur ska jag äta lunch?

I byggnaden finns en lunchrestaurang som erbjuder flertalet olika maträtter varje dag. Gångavstånd från byggnaden finner man flertalet andra lunchrestauranger samt McDonalds.